Beet cake for inspiration.

Beet cake for inspiration.

Sunday, January 18, 2015

Frittata

Tojásrántott, tükörtojás, lágy tojás, omlett?...frittata? Mindegyik tojásos étel finom, de nekem az utóbbi a kedvencem ami a mai vacsora lett, sok sok zöldséggel persze.
Hozzávalók:
6 tojás
Fél dl tejszín
Egy maréknyi zöld spárga
2-3 szál újhagyma
3-4 szem koktélparadicsom
Pár rózsa brokkoli
Olivaolaj, só, bors, rozmaring
Elkészítés:
Melegítsük elő a sütőt közepes hőfokra. Egy serpenyőben (én olyat használtam amit utána a sütőbe is be lehet tenni, de ha nincs akkor sima serpenyő, majd a végén tűzálló edénybe megy az egész sütéskor) kis olivaolajon pároljuk a zöldségeket pár percig, sóval, borssal, ízlés szerint fűszerezve. Jelen esetben nekem a zöld szín dominált: spárga, újhagyma, brokkoli formájában. Miközben puhulnak ezek, a 6 tojást verjük fel, adjunk hozzá egy kis tejszínt, csipetnyi sót és öntsük a serpenyőbe. Kicsit el lehet oszlatni hogy mindenhol egyenlően fedje a zöldségeket, én pár szál spárgát csillag formában elhelyeztem a tetején a félbe vágott paradicsomokkal csak a díszítés kedvéért, és ez után már nem nyúltam hozzá. Kicsit hagyjuk, hogy az egész süljön, majd rakjuk a sütőbe 20-25 percre. Ha szépen megpirult az egész és felfújt jellege lett a tojásnak akkor kész. Én torta szelet szerűen tálalom a frittatát, friss salátával, kenyérrel, kinek mi illik hozzá.


A frittata for dinner? I say it is the best way to go any time of the day, but this evening I felt like eggs so mixed it up with lots of greens.
Ingredients:
6 eggs
1/3 cup heavy cream
Handful of asparagus
2-3 leeks
3-4 cherry tomato
1 cup broccoli
Olive oil, salt, pepper, rosemary
Directions:
Preheat the oven to 350 degrees. In an ovenproof skillet heat some olive oil and add the greens. This time I chopped up broccoli, asparagus and leeks. Salt, pepper and season to taste. Saute the vegetables for a couple of minutes. Meanwhile you can scramble the 6 eggs in a seperate dish, add the heavy cream, some salt and pour it over the vegetables in the skillet. I let it all sit a bit, arranged some asparagus and tomatoes on the top in a star shape just for fun and cooked all for a minute or too. Then it can go into the oven for 20-25 minutes. You will see when the eggs rise and the whole dish turns a nice golden color. I usually cut it into wedges like a cake, and serve it with salad, bread or anything you would like.



No comments:

Post a Comment