Beet cake for inspiration.

Beet cake for inspiration.

Saturday, October 3, 2015

Avocado tuna salad / Avokádós tonhal saláta

Super easy super healthy dinner in 2 minutes...perfect when you are so hungry, you can barely make it home from the grocery store.
Ingredients:
1 ripe avocado
1 can of tuna
Little bit of chopped red onions
4-5 grape tomatoes, chopped
Salt and pepper
Lemon juice
Directions:
Cut the avocado in half, take the pit out, spoon the avocado into a bowl, mix it with the tuna, the chopped onions and tomatoes and season it with salt, pepper, lemon juice....this is about it. I filled the empty avocado shells with the salad, to use is as a bowl and had arugula on the side with a hint of olive oil. Perfect light lunch or quick dinner.



Igazán gyors, egészséges vacsorát kreáltam ma, mivel már olyan éhes voltam, hogy alig bírtam ki hazáig a boltból...
Hozzávalók:
1 érett avokádó
1 konzerv tonhal
Egy kevés apróra vágott lila hagyma
4-5 szem mini paradicsom felkockázva
Só, bors
Citrom leve
Elkészítés:
Vágjuk félbe az avokádót, vegyük ki a magot és kanalazzuk a belsejét egy kis tálba. Adjuk hozzá a lecsepegtetett tonhalat, a hagymát, paradicsomot és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, facsarjunk rá egy kis citrom levet. Keverjük el villával és kész is. Én visszatöltöttem a tonhalat az avokádó felezett héjába, mint egy kis tálkába, és rukkolával ettem. Tökéletes akár könnyű ebédnek, vagy egy gyors vacsinak.

No comments:

Post a Comment